Δείτε 13 είδη καρκίνου που μπορείτε να αποφύγετε με την γυμναστική

Νέα μελέτη που έγινε με την ανάλυση ιατρικών εξετάσεων ανάμεσα σε 1,4 εκατομμύρια άτομα, μεταξύ τωνω οποίων και σε 187.000 ανθρώπους με καρκίνο, απέδειξε ότι η σωματική δραστηριότητα και η φυσική άσκηση αποτελούν ασπίδα προστασίας κατά 13 διαφορετικών ειδών καρκίνου.

Η νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη, που είχε επικεφαλής τον καθηγητή Στίβεν Μουρ του Εθνικού Ινστιτούτου Καρκίνου των ΗΠΑ και δημοσιεύθηκε στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «JAMA Internal Medicine», παρουσίασε  στοιχεία από αμερικανικές και ευρωπαϊκές μελέτες, στις οποίες συνεκτιμήθηκε  το επίπεδο σωματικής δραστηριότητας με την εμφάνιση 26 ειδών καρκίνου. 

Διαπιστώθηκε, λοιπόν, ότι η άσκηση μειώνει αισθητά τον κίνδυνο στα μισά είδη καρκίνου, ανεξαρτήτως του αν συντρέχουν και άλλοι παράγοντες κινδύνου (παχυσαρκία, κάπνισμα κ.ά.).

Συνολικά, στο σύνολο των διαφόρων μορφών καρκίνου, η συχνότερη σωματική άσκηση μειώνει κατά 7% τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου.

Ειδικότερα, η μεγαλύτερη μείωση με την σωματική άσκηση και δραστηριότητα, εντοπίστηκαν:

  •  στο οισοφαγικό αδενοκαρκίνωμα (42%), 
  • στον καρκίνο του ήπατος (27%), 
  • των πνευμόνων (26%), 
  • των νεφρών (23%), 
  • του στομάχου (22%), 
  • του ενδομητρίου (21%) και 
  • στη λευχαιμία (20%), 

ενώ σε μικρότερο βαθμό μειώνεται ο κίνδυνος για :

  • μυέλωμα (17%), 
  • καρκίνο παχέος εντέρου  (16%), 
  • κεφαλής και λαιμού (15%), 
  • παχέος εντέρου στο ορθόν (13%), 
  • ουροδόχου κύστης (13%) και 
  • μαστού (10%).

Αντίθετα, η αυξημένη σωματική άσκηση φαίνεται να αυξάνει τον κίνδυνο για :

  • καρκίνο του προστάτη (κατά 5%) και για 
  • επιθετικό καρκίνο του δέρματος-μελάνωμα (κατά 27%), ιδίως στις περιοχές με μεγάλη ηλιοφάνεια και αυξημένη υπεριώδη ακτινοβολία.

Οι ερευνητές διευκρίνισαν πως δεν μπορούν να αποκλείσουν ότι, εκτός από την άσκηση, άλλοι παράγοντες, όπως η διατροφή, το κάπνισμα κ.ά., μπορεί να επηρεάζουν τα ευρήματα.

Πάντως, τελικό συμπέρασμα της νέας μελέτης είναι ότι «η σωματική δραστηριότητα είναι παράγοντας-κλειδί για την πρόληψη και τον έλεγχο του καρκίνου στον πληθυσμό».

Ωστόσο, περίπου 1 στους 3 ανθρώπους παγκοσμίως (το 31%) εκτιμάται ότι δεν ασκείται όσο πρέπει, δηλαδή τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα με μέτρια ένταση ή 75 λεπτά με μεγάλη ένταση.

#fitness #άσκηση #καρκίνος #υγεία και άσκηση #πρόλαβέ το