Δείτε τί πρέπει να τρώτε για να κόψετε το κάπνισμα

Θέλετε να κόψετε το κάπνισμα, αλλά φοβάστε ότι θα προσθέσετε παραπάνω κιλά στη σιλουέτα σας. Σας καταλαβαίνουμε απόλυτα! Υπάρχει τρόπος, να διακόψει κανείς αυτή τη βλαβερή συνήθεια, χωρίς να δημιουργήσει νέα προβλήματα τον εαυτό του; Οι διατροφολόγοι έχουν λύσεις να σας προτείνουν. Δείτε ποιες είναι αυτές....

1. Πίνετε άφθονο νερό,

  •  10-12 ποτήρια την ημέρα, σταδιακά κατά τη διάρκειά της και όχι όλα μαζεμένα.

2. Αυξήστε την ποσότητα των φρούτων, των φυσικών χυμών και των χυμών χωρίς ζάχαρη σε 2-3 μερίδες την ημέρα, γιατί μειώνουν την επιθυμία του καπνίσματος.

Τα φρούτα που έχουν έντονη την ιδιότητα αυτή είναι τα εξής: σύκα, μπανάνες, δαμάσκηνα, σταφίδες και ανανάς. Λόγο όμως της υψηλής τους θερμιδικής τους αξίας κάποιων από αυτών, θα πρέπει να καταναλώνονται σε λογικές ποσότητες. 

Οι ποσότητες αυτές είναι οι εξής: 1-2 σύκα, 1 μπανάνα μικρή ή ½ μεγάλη όχι ώριμη, 1 κουταλιά της σούπας σταφίδες, 3-4 δαμάσκηνα ωμά ή ξερά, 3 ροδέλες ανανά ωμό, 1 ροδέλα ανανά κομπόστα.

3. Αυξήστε την ποσότητα των λαχανικών στη διατροφή σας, επειδή μειώνουν την επιθυμία του καπνίσματος.

Τα παρακάτω λαχανικά, έχουν καλύτερη επίδραση στη μείωση της επιθυμίας, αυτά είναι: τα πράσινα λαχανικά (μαρούλι, μπρόκολο, σπανάκι, χόρτα αγγουράκι κ.τ.λ.), ντομάτες, πιπεριές, μελιτζάνες, σέλινο και καρότα.

4. Μετά από κάθε γεύμα ή κολατσιό, αλλά και καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας να καταναλώνετε διάφορα ροφήματα, 

τα οποία μειώνουν την επιθυμία του καπνίσματος. Αυτά είναι :

-  μέντα, δυόσμος, χαμομήλι και τσάι με γεύση μέντας ή δυόσμου

ΤΙΡ: Η κατανάλωσή τους θα πρέπει να γίνεται χωρίς την προσθήκη ζάχαρης ή με την ελάχιστη ποσότητα αυτής.

5. Επιτρέπονται ...αυστηρώς!

  • 2 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη ή μπορούμε ακόμη καλύτερα να την αντικαταστήσουμε με ζαχαρίνη.

ΤΙΡ: Η ζάχαρη αυξάνει την επιθυμία μας για κάπνισμα.

  • Η λήψη αλκοόλ πρέπει να περιοριστεί σε 2-3 ποτά την εβδομάδα. Αλλά, τις δύο πρώτες εβδομάδες, της θεραπείας της διακοπής του καπνίσματος, το αλκοόλ θα πρέπει να αποκλειστεί εντελώς από τη διατροφή μας.

ΤΙΡ: Το αλκοόλ αυξάνει την επιθυμία για κάπνισμα

7. Αυξήστε την ποσότητα των τροφών που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Τέτοια τρόφιμα είναι:

  • τα φρούτα και τα λαχανικά (αρακάς, μπάμιες, φασολάκια κ.τ.λ.) που προαναφέραμε, 
  • τα προϊόντα ολικής αλέσεως (ψωμί, φρυγανιές, κορν-φλέικς, δημητριακά, all-bran), 
  • τα όσπρια (φακές, φασόλια, γίγαντες, ρεβίθια).

8. Μειώστε την ποσότητα και τη συχνότητα του «κρέατος» στη διατροφή σας, γιατί αυξάνει την επιθυμία για κάπνισμα.

Με το όρο «κρέας» εννοούμε το χοιρινό, το μοσχαρίσιο- βοδινό, το κοτόπουλο, τα πουλερικά, το αρνί, το κατσίκι, το κουνέλι κ.τ.λ. και τα αβγά. Μπορούμε όμως να τα αντικαταστήσουμε με το ψάρι και τα θαλασσινά.

9. Καλό θα ήταν να μειώνατε την ποσότητα και την συχνότητα γάλακτος και τυροκομικών

  •  2-3 μερίδες από το καθένα την εβδομάδα, διότι αυξάνουν την επιθυμία για κάπνισμα.

10. Καλό θα ήταν να μειώνατε την ποστότητα του ψωμιού, τις πίτες από αλεύρι και τα φαγητά φούρνου

 είναι κάποια από τα τρόφιμα που αυξάνουν την επιθυμία μας για κάπνισμα. Δεν τα αποκλείουμε όμως από τη διατροφή μας, απλώς μειώνουμε την ποσότητα και τη συχνότητα που τα καταναλώνουμε.

11. Να τρώτε περισσότερα καρύδια , αμύγδαλα  και πατάτες 

είναι κάποια από τα τρόφιμα που μειώνουν την έντονη επιθυμία του καπνίσματος, αλλά θα πρέπει να καταναλώνονται σε μικρές ποσότητες γιατί είναι ιδιαίτερα παχυντικά.

  • 5-6 ολόκληρα καρύδια και αμύγδαλα, 2 μέτριες πατάτες

12. Ο καφές δεν περιορίζεται, αλλά προσοχή στην ζάχαρη. 

ΤΙΡ: Αν πάλι κάποιος έχει συνδυάσει τον καφέ με το τσιγάρο, καλό είναι να τον σταματήσει για ένα μικρό χρονικό διάστημα.

Καλό είναι να μασουλάμε καρότα και αγγουράκια που δεν παχαίνουν την ώρα που έχουμε επιθυμία για τσιγάρο.

14. Το γλειφιτζούρι (και οι καραμέλες)

είναι μια πάρα πολύ καλή ψευδαίσθηση ότι κρατάμε τσιγάρο στο χέρι και είναι σχετικά χαμηλό σε θερμίδες γλυκό!

Βέβαια αν η επιθυμία μας για διακοπή, δεν είναι αρκετά μεγάλη, όση βοήθεια και αν λάβουμε, ο στόχος δεν θα γίνει ποτέ εφικτός. Για όσους πάλι έχουν ξεκινήσει την προσπάθεια, καλή συνεχεία και να ζητούν βοήθεια όταν την χρειάζονται από εξειδικευμένους επιστήμονες στα Κέντρα Διακοπής Καπνίσματος που υπάρχουν σε πολλά δημόσια νοσοκομεία. 

#διατροφή #κάπνισμα #fitness