Ποια άσκηση είναι η καλύτερη για γερά οστά;

Το τρέξιμο, το κολύμπι ή η ποδηλασία κάνουν τη διαφορά;

Σύμφωνα με έρευνα του Ορθοπαιδικού Ινστιτούτου Galeazzi του Μιλάνο, το τρέξιμο έχει την “πρωτιά” στις ασκήσεις που ενδυναμώνουν τα κόκαλά μας. Ερευνητές εξέτασαν πώς επιδρούν διάφορες μορφές σωματικής άσκησης στη σκελετική υγεία και ποια από αυτές προλαμβάνει στο μεγαλύτερο βαθμό την εκφύλιση των οστών.

Ανέλυσαν, λοιπόν, στοιχεία που αφορούσαν 12 δρομείς υπερμαραθωνίου και ομάδα ελέγχου 12 ατόμων ίδιας ηλικίας που έκαναν άλλα είδη ήπιας έως μέτριας σωματικής άσκησης.

Οι ερευνητές εστίασαν σε δύο πρωτεΐνες που παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των οστών, την οστεοκαλσίνη και την P1NP. Τα επίπεδα αυτών των δύο πρωτεϊνών στο αίμα αποτελούν δείκτη για την αξιολόγηση της υγείας των οστών.

Στην ομάδα των δρομέων, τα επίπεδα οστεοκαλσίνης και P1NP ήταν χαμηλά, κάτι που υποδεικνύει το σώμα τους κατεύθυνε τους απαραίτητους πόρους όχι στην ανάπτυξη των οστών αλλά για να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες σε ενέργεια. Ωστόσο, μετά τον υπερμαραθώνιο οι δρομείς παρουσίασαν αυξημένα επίπεδα οστεοκαλσίνης και P1NP σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου, σε βαθμό που υπεραναπλήρωνε για την πτώση που παρατηρήθηκε κατά τη σωματική άσκηση.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι το τρέξιμο, σε σύγκριση με άλλες μορφές άσκησης όπως η κολύμβηση και η ποδηλασία, είναι πιο ωφέλιμο για τα οστά, λόγω του βάρους που ασκείται στο σκελετό κατά την προπόνηση. Τα οφέλη του τρεξίματος είναι πιθανώς μεγαλύτερα για άτομα που διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο οστεοπόρωσης.

#fitness #υγεία και άσκηση #οστεοπόρωση