Πόσες ώρες άσκησης χρειαζόμαστε για να είμαστε υγιείς;

Οι επιστήμονες επισημαίνουν πως πρέπει να αυξήσουμε την ελάχιστη συνιστώμενη ποσότητα άσκησης που ξέραμε μέχρι σήμερα.

Νέες μελέτες οδήγησαν τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας να εκδώσει νέες οδηγίες. Συστήνουν να κάνουμε γρήγορο βάδισμα για 150 λεπτά ή τρέξιμο για 70 λεπτά την εβδομάδα. Με αυτόν τον τρόπο μειώνουμε σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού και του εντέρου, διαβήτη, καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικά επεισόδια.

Ουσιαστικά προτείνουν να κάνουμε τουλάχιστον 600 μεταβολικά ισοδύναμα λεπτά (MET) την ημέρα. Τα ΜΕΤ είναι ο δείκτης που χρησιμοποιείται για να μετρηθεί η ένταση μίας άσκησης. Η μελέτη τους, που δημοσιεύθηκε στο British Medical Journal, εξέτασε 174 έρευνες που δημοσιεύθηκαν μεταξύ 1980 και 2016 και ερευνούσαν τη σχέση μεταξύ της συνολικής φυσικής δραστηριότητας και τουλάχιστον μία από αυτές τις ασθένειες. Όσοι είχαν υψηλότερα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας, δηλαδή έφταναν τα 3.000 ΜΕΤ μείωναν ακόμα περισσότερο τον κίνδυνο εμφάνισης αυτών των ασθενειών.

Πώς μπορείτε να φτάσετε αυτά τα λεπτά; Να ανεβοκατεβαίνετε σκάλες για 10 λεπτά, 15 λεπτά ηλεκτρική σκούπα, να ασχοληθείτε με τον κήπο για 20 λεπτά, να περπατάτε σε γρήγορο ρυθμό ή να κάνετε ποδήλατο για 25 λεπτά ή να τρέχετε για 2ο λεπτά. Όλα αυτά, φυσικά, ημερησίως.

#άσκηση #υγεία